Generelt om tidsregistrering
Tidsregistrering er den funktion der bruges mest i Tasks. Når man logger ind i Tasks, er det typisk for at registrere tid.
I Tasks kan man registrere tid på to måder:
- Ved at bruge timerfunktionen.
- Ved at oprette kvikregistreringer.
I modsætning til gammeldags systemer har vi intet ugeskema hvor man skal indtaste timeantal. Det er der flere grunde til. Den primære årsag er at for langt de fleste mennesker fungerer den metode ganske enkelt ikke.
Hvis du vil være helt sikker på at dit tidsforbrug registreres nøjagtigt, skal du bruge timerfunktionen. Det kan have to virkninger: enten bliver du overrasket over hvor meget tid du rent faktisk bruger (rigtigt mange underfakturerer, fordi de ikke kender deres reelle tidsforbrug), eller også bliver du opmærksom på hvor meget tid du bruger på ting der ikke er arbejdsrelaterede.
Med andre ord: en win-win situation. Hvis du aldrig har brugt tidsregistrering før, kræver det noget tilvænning. Men der går ikke lang tid før du mærker fordelene ved at gøre det.
Felter
En tidsregistrering består helt basalt af følgende felter:
- Starttidspunkt
- Sluttidspunkt
- Antal minutter, tidsregistreringen har været pauseret
- Hvilken ydelse man udførte
- Note