Prøv Tasks Pro gratis i 30 dage. Intet betalingskort nødvendigt, ingen forpligtelser.

Administrativ best practice

Følgende er vores anbefalede flow/procedure når du bruger Tasks til fakturering:

  1. Når fakturaen er oprettet, skal status være “Ikke betalt”. Hvis du har slået e-conomic integration til, så overfør fakturaen til e-conomic med det samme. Så er det nemlig gjort, så du ikke skal huske på det senere.
  2. Når fakturaen bliver betalt, skal du opdatere fakturaens status til “Betalt”. Hvis du har slået e-conomic integration til, skal du bogføre fakturaen (eller overføre den til e-conomic først, hvis du glemte det i step 1).
Vi anbefaler at du i din fakturaliste har vist kolonnerne “Status” og “Betalingsdato” så du kan holde øje hvornår dine ubetalte fakturaer senest skal være betalt.

Hvis kunden ikke betaler

Hvis fakturaen ikke bliver betalt til tiden, skal du sætte rykkerproceduren i gang:

  1. Gå ind på fakturaen og vælg fanebladet “Rykkerstatus”.
  2. Er det første rykker, vælger du 1. rykker, er det anden rykker, vælger du 2. rykker osv.
  3. Angiv dit rykkergebyr (typisk DKK 100).
  4. Download fakturaen på ny og send den til kunden med din sædvanlige rykkerskrivelse.