2009 – året der gik
Når man surfer rundt omkring på danske blogs disse dage, er man garanteret at støde på et højt antal “året der gik”-indlæg for at markere enden på 2009. Således også hos os.
2009 var et år der mest var præget af at være vores første år in business :-). Med en officiel launch 1. april 2009 kan man altså ikke tale om et fuldt kalenderår, men det skal nu ikke være nogen undskyldning for ikke at samle lidt op.
Mange opdateringer
Selvom Tasks kun har været i luften i godt og vel 9 måneder, må man sige at der er sket ufatteligt meget. Det hele startede med en erkendelse af at den oprindelige brugergrænseflade var.. ja, rent ud sagt elendig. Den fungerede, men brugervenligheden var ikke just super, og med det stramme layout var nye funktioner og lignende ofte en udfordring. Så det tog vi konsekvensen af og lancerede allerede i maj en ny brugergrænseflade. Og den var til gengæld et hit.
Det nye look satte også for alvor gang i videreudviklingen, og siden da er der blevet rullet 8-10 opdateringer ud. Altså i snit mere end én om måneden, hvilket selvfølgelig umiddelbart kan synes at være ret tit. Men det fungerer, fordi hver opdatering oftest kun indeholder ganske få ændringer. Dét gør at brugerne ikke pludselig skal lære 10 nye funktioner at kende, men i stedet kan tage én eller to ad gangen, stille og roligt. Det er en meget effektiv metode, som vi vil holde fast ved i 2010.
Brugerne er vores vigtigste aktiv, og har været det siden starten. Det har hele tiden været filosofien at brugerne skal være den primære drivkraft for videreudviklingen, og således kan vi med fryd også konstatere at cirka halvdelen af de nye funktioner der er blevet lavet siden launch har haft baggrund i feedback og konkrete forslag fra brugere. Det er dog ikke alle forslag der realiseres. Filosofien er nemlig også at systemet skal være simpelt, enkelt og nemt at bruge. Derfor siger vi af og til “nej tak”.
Hvordan er det så gået i 2009?
Godt. På de 9 måneder har der været over 100 tilmeldinger fra firmaer, så vi kan konstatere at der er masser af små virksomheder der har behov for et system som Tasks. Hvor mange af disse der så ender med at være aktive brugere – ja, det er jo en forretningshemmelighed :-).
Hvad byder 2010 på?
Uha, en hel masse. Blandt andet en forholdsvis stor ændring af abonnement- og prisstrukturen, som bliver offentliggjort i løbet af januar. I løbet af Q1 vil Tasks også søge udenfor landets grænser. Og så er der selvfølgelig planer om forbedringer og nye funktioner. Mon ikke også at vores 1 års fødselsdag skal fejres?
Der er uden tvivl meget at glæde sig til.
Godt nytår til alle vores brugere og kommende brugere – og til dem der bare læser med :-).