Prøv Tasks Pro gratis i 30 dage. Intet betalingskort nødvendigt, ingen forpligtelser.

Version 3.1 undervejs

30. juli 2012

Vi har en større opdatering på vej.

Brugerroller

I dag er det sådan at administrator kan alt, mens almindelige brugere kun kan arbejde med projekter og opgaver. På konti hvor man har flere ledende medarbejdere er det et lille irritationsmoment at man kun kan have én administrator som har adgang til det hele. Det løsner vi lidt op for nu.

Vi fastholder at der kun kan være én administrator, men vi introducerer brugerroller, som gør administrator i stand til at give nogle brugere mere adgang end de har i dag. Man vil kunne give adgang til kunder, fakturaer, rapporter og visse administrator-funktioner.

Det skulle gerne opfylde langt de fleste behov. På sigt må vi så se på om modellen skal udvides så man kan give rettigheder på subfunktionsniveau.

I denne omgang ændrer vi ikke på rettighederne for kunder – altså kontaktpersoner der har adgang til at logge ind.

Væsentlige designmæssige justeringer

Redesignet som 3.0 medførte har høstet megen ros. 7-8 måneder med designet har dog givet nogle erfaringer som vi nu reagerer på. Vi gør nogle elementer lidt mere kompakte og mindre luftige for at give mere plads til de ting der betyder noget. Vi ændrer på den måde bekræftelses- og advarselsmeddelelser vises på. Og vi laver en næsten helt ny højre side (sekundær navigation), som også er mere kompakt og “venlig” at se på.

Hvornår?

Denne ændring er et væsentligt indgreb i og ændring af hvordan systemet fungerer. Derfor er der en lidt længere “behandlingstid” end normalt, da der er mange ting der skal testes grundigt (hvor andre opdateringer sædvanligvis kun kræver isolerede tests af få ting).

Vi forventer at 3.1 bliver klar i løbet af august. Når opdateringen er rullet ud, vil du automatisk få besked herom når du logger ind.